Wednesday, November 27, 2013

Roh Solat

ROH SOLAT Bersidanglah ribuan para ilmuwan dan cerdik pandai Islam dari semua negara2 OIC serta dari negara2 maju lain. Bersidanglah dan berdiskusilah hingga nampak jelas mana yang picket fence hebat berhujah, paling bernas ideanya untuk memajukan umat Islam seluruh dunia, mengeluarkan umat Islam dari sangkar kemiskinan dan penjajahan, dari pemerintah yang menekan. Tidak akan selesai masalah umat Islam, jika perkara paling asas iaitu SEMBAHYANG tidak diambil perhatian. Senjata untuk menjadikan umat Islam mencapai kemenangan di dunia zahir yg sempit ini adalah BAIKI DIRI, SEMBAHYANG AWAL WAKTU, DAN BERJEMAAH kerana berjemaah itu hukumnya WAJIB. Hakikatnya, kini kehadiran hati dan Roh sembahyang sudah pupus dari hati2 umat. Roh Al leger dan sunnah sudah tinggal kenangan. Rasulullah SAW sudah mengingatkan dalam hadis2 bahawa kekhusyukan umat dalam solat akan pupus pada akhir zaman. Umat Islam yg sedar perkara ini pun tidak berapa serius untuk mengembalikan roh solat it u pada diri masing2. Sembahyang dilakukan dengan penuh malas, kadang2 penuh benci….malah begitu ramai yg terus meninggalkannya. Bagi yg bersolat,sembahyang sekarang hanya sekadar ungkapan-ungkapan yang fungsinya sudah tinggal kenangan.. APAKAH ITU SEMBAHYANG?
Ordercustompaper.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
Sembahyang itu simbol kerinduan, kecintaan, kemahabaikan, tanggungjawab dan belas kasihan Tuhan kepada para insan Muslim ciptaanNya Ia ialah pertemuan, perbincangan, pengaduan, harapan dan jaminan Tuhan kepada hamba-hambaNya. Ia satu projek agung antara hamba dengan TUHAN EMPUNYA ALAM Dari situ manusia akan mendapat kekayaan paling asasi iait u… sifat TAQWA. Inilah harta HATI yg ! termahal, tidak senilai dengan kekayaan seluruh isi bumi dan langit… Sholat AWAL WAKTU Sholat di awal waktu sangat dituntut. Untuk menjadikan sholat itu sampai ke tahap membina peribadi agung, syarat-syarat batin mestilah dipenuhi, bermula dengan sholat di awal waktu. Langkah-langkah ini termasuk dalam usul fiqh yang bermaksud...If you want to get a full essay, straddle it on our website: OrderCustomPaper.com

If you want to get a full essay, visit our page: write my paper

No comments:

Post a Comment